Rabu, 06 April 2011

All that glitters is not gold

Al Faqih Warsono

All that glitters is not gold
(Semua yang berkilau tidak mesti emas)



Means: What look good on the outside may not be so in reality
Proverbial Meaning: Appearances can deceive you.
Literal Origins: Things that appear shiny or to sparkle are not always as worthy as they seem. Comparisons can be made between brass and gold, as brass appears to be gold in colour but its worth is far less. Fool’s gold (pyrite) is often associated with this proverb, which warns of deals and opportunities that seem too good to be true.
Common Usage: This is a very well known proverb, not spoken too often but usually quoted literally as a warning when it is.

Artinya: Apa yang dari luar terlihat bagus tidak mesti pula bagus kenyataanya. Maksud pepatah ini adalah penampilan itu dapat mengelabui kamu, bahwa yang bersinar atau berkilau keemasan tidak harus emas ada emas ada pula tembaga. Tembaga yang berkilau laksana emas tidak akan berharga setinggi emas. Dalam sajak, kesempatan yang nampak bagus tidak mesti bagus, oleh karenanya diharapkan kesempatan yg bagus menjadi kenyataan.

Pepatah ini tergolong pepatah umum yang dikutip dapam berbagai tulisan sebagai kata mutiara, sehingga jarang sekali diucapkan.

1 komentar:

Silakan tulis komentar baik setelah Anda membaca tulisan Kata-kata mutiara Saya ini!